پیچ رلپلاک نما

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان به منظور جلوگیری از ریزش سنگ ها انجام میشود و روش دسترسی با طناب به دلیل امنیت بالایی که دارد و سرعتی که به کار می دهد، کاملا جایگزین روش سنتی با داربست شده است.

پیچ رلپلاک نما
www.azar-nama.ir/

در چند سال اخیر به دلیل افتادن زیاد سنگهای ساختمان، نظام مهندسی کشور پایان کار ساختمان را تنها زمانی ارائه می دهد که سنگهای ساختمان پیچ و رولپلاک شوند وروش دسترسی با طناب برای انجام رول پلاک بسیار ایمن تر و سریعتر از هر روش دسترسی دیگر برای پروژه های شهری و همچنین صنعتی میباشد.

شاید اینجا سوالی پیش بیاید که چرا سنگهای ساختمان می افتند؟

باید گفت که دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد:

  • در زمان ساخت نمای ساختمان، ملات پشت سنگ درست اجرا نشده و سنگ به ملات خوب نچسبیده که بعد از مدتی باعث افتادن سنگها میشود.
  • بعضی از سنگها مثل سرامیک و مرمرهای قدیمی پشت سیقلی دارند و از ابتدا باید با پیچ و رولپلاک نصب شوند.
  • در فصل بارندگی که آب از طریق بندکشی ها به پشت سنگ راه پیدا میکند با سرد و گرم شدن سنگها انقباض و انبساط پیدا کرده و بین سنگ و سیمان فاصله می اندازد و کوچکترین باد باعث افتادن سنگها میشود.
  • نشست ساختمان هم باعث جدا شدن سنگ از سیمان و در نتیجه سقوط سنگها میشود.

روش اجرای پیچ و رولپلاک به این صورت است که  ابتدا سنگ با دریل سوراخ میشود سپس پیچ های گالوانیزه(ضد زنگ) و رولپلاک متناسب آن، سنگ رو در جای خود ثابت و محکم می کند. برای جلوگیری از نازیبا شدن نمای ساختمان، پیچ را بوسیله رنگ یا بتونه همرنگ سنگ می کنیم.

نمای ساختمان همواره در معرض فرآیند طبیعی و اجتناب نا پذیر فرسایش قرار دارد و تنها راه محافظت از آن عایق و مرمت کردن نما است. یکی از علت های اصلی تخریب نمای ساختمان که باعث پرداخت هزینه های زیاد برای تعمیر میشود بارش باران و برف و نفوذ آب به بستر سنگ است که در فصل سرد با یخ زدگی و انبساط آب نتیجه در ترکیدن و تخریب سنگ میشود. این اتفاق بسیار خطرناک است و در صورت سقوط سنگ میتواند ضرر جانی جبران ناپذیری همراه داشته باشد.

برای نگه داری از نمای ساختمان میتوانید سنگ ها را با پیچ و رولپلاک ایمن کنید و یا با ضد آب کردن سطوح سنگی و سرامیکی از طریق رزین از فرسایش توسط باران های اسیدی و یا نفوذ آب جلوگیری کنید.